NutritionThreads
45,832 members 34,847 discussions 189,241 posts 234 online now

Quick healthy meals that take under 15 minutes?

quick-mealslazy-cookingeasy-recipesbeginner
LA
lazyCook
member Original Poster

I hate cooking. Like genuinely hate it. But I want to eat better. What are your fastest healthy meals that don't require actual cooking skills?

Best Answer
ME
MealPrepMaster
member
Sunday Prep Warrior

My lazy favorites:

• Greek yogurt + fruit + granola (2 min)
  • Scrambled eggs + toast + avocado (5 min)
  • Canned tuna + crackers + cherry tomatoes (3 min)
  • Rotisserie chicken + bagged salad + dressing (2 min)
  • Microwave sweet potato + black beans + salsa (8 min)
CH
chickenAndRice
member

Microwave rice + canned chicken + hot sauce. Like 3 minutes. Not gourmet but it's food and it hits macros.

SM
smoothieKing99
member

Smoothies! Throw frozen fruit, protein powder, spinach, and milk in a blender. 2 minutes. 400 cals, 30g protein, and it counts as vegetables because of the spinach (fight me).

VE
veganVibes
member
Plant Powered

Canned beans on toast with some spices. 5 minutes. Sounds boring but it's genuinely good with cumin, paprika, and a squeeze of lime.

SN
snackAttack
member

Wraps! Tortilla + deli meat + cheese + veggies. Roll it up. Maybe 3 minutes. I eat like 4 of these a week.

LA
lazyCook
member

The sweet potato + black beans + salsa combo is genius. Just tried it. 8 minutes, tastes great, and I didn't burn anything. This is my new go-to.

OA
oatmealEveryDay
member

Overnight oats. Zero cooking. Oats + milk + protein powder in a jar. Put in fridge before bed. Eat in the morning. The laziest meal possible.

ME
mealPrepRookie
member

Omelets are fast once you get the hang of them. 3 eggs + whatever veggies/cheese you have. Under 10 minutes and like 25g protein.

Post a Reply

Be respectful and back claims with sources.